Velkommen til Bøgebjergskolen

Bøgebjergskolen er en kommunal folkeskole i Faaborg-Midtfyn Kommune. Skolen ligger i Vester Åby. Skoledistriktet dækker Vester Åby, Pejrup, Aastrup og Korinth. Skolen er bygget i 1960 og udvidet i 1976, 1981 og 2000. Skolen har udendørsfaciliteter med idrætsanlæg, grønne områder og skolegårde. Vi er nabo til Bøgebjerghallen, som vi benytter i forbindelse med idrætsundervisningen.

teater2

Bøgebjergskolen er en landsbyordning, hvilket betyder, at vi både har en børnehave, en skole og en SFO på samme matrikel med elever fra 0. – 6. klasse, dvs. børn fra 3 år til vores ældste børn i 6. klasse på 12-13 år. Det betyder, at vi har fantastisk gode muligheder for at lave en tryg overgang fra børnehave til skole, fordi vi kender børnene inden de kommer i skole.

Vi er en landsbyskole, placeret mellem skov og strand. For os er det et dejligt privilegium at kunne tilbyde børnene en så let tilgang til naturen, som vi har mulighed for her hos os.

Det er vigtigt for os at børnene får en tryg skoletilværelse. Det kan vi bl.a. tilbyde fordi vi er en skole med fokus på den enkelte elevs trivsel, udvikling og læring - noget vi har mulighed for at have overblikket over fordi vi har forholdsvis få elever i klasserne og ansvarligt personale, som har fokus på at tilgå eleverne med en anerkendende og positiv tilgang.